Spraakverwarrend - Reisverslag uit Coti-Chiavari, Frankrijk van René, Paul & Johan - WaarBenJij.nu Spraakverwarrend - Reisverslag uit Coti-Chiavari, Frankrijk van René, Paul & Johan - WaarBenJij.nu

Spraakverwarrend

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg René, Paul & Johan

21 September 2010 | Frankrijk, Coti-Chiavari

De Maandag sluiten we af in Hotel Belvedere in Coti Chiavari, een heerlijk hotel met een werkelijk schitterend uitzicht op zee. Wat een tegenstelling tot de minicamping die we vanochtend verlieten. Overigens niets ten nadele van de charme van ons verblijf aldaar, maar dit is toch van een heel andere orde. We hebben in onze kamer de beschikking over: een klapbed, een eenpersoonsbed en een twijfelaar. In eerste instantie wordt mij de twijfelaar toebedeeld, terwijl Johan (de langste van het stel) met de voeten buitenboord op het eenpersoonsbed ligt. Omdat Johan diagonaal wel in de twijfelaar paste hebben we dat dus maar omgedraaid.

Zoals jullie hebben kunnen lezen was René weer aan het socialiseren geslagen tijdens het diner op de minicamping en de “gevolgen” hiervan waren ook vandaag nog duidelijk merkbaar. Het Franse stel dat naast hem aan tafel had gezeten verbleef ook in hetzelfde hotel en dus werd besloten om gezamenlijk te gaan dineren.

Het werd een zeer geanimeerde avond waarin Frans, Engels, Nederlands en van alles wat daarop leek werd gebruikt om over van alles en niets te praten. Het Franse stel bleek zeer bereisd en had zodoende veel te vertellen. Ook over de route die we nu liepen wisten zij het een en ander. De organisatie die hun boekingen en hun bagage handelden had hen voorzien van allerhande documentatie. René is dan ook druk bezig geweest op hun beschrijving van de route van dinsdag over te nemen, het hotel had geen kopieermachine.

Al met al een hele gezellige avond gelardeerd met prima eten. De hoofdmaaltijd bestond uit gevogelte. Gezien het formaat en het feit dat het beestje zo ontzettend doof bleek hebben we geconcludeerd dat het een kwartel moest zijn. Het Engels van de Fransen was niet toerijkend om ons duidelijk te maken wat het nu precies was.

Aan het eind van de avond hebben we telefoonnummers uitgewisseld. D.w.z. René heeft nu het nummer van Bertrand et Barbara en zij van hem. Morgenavond treffen we elkaar weer in Porte Pollo. Omdat zij verblijven in een ander hotel was de uitwisseling noodzakelijk.

Om een uur of tien vertrekken we naar de kamer, maar niet voordat we nog even genoten hebben van het uitzicht op de lichtjes van Ajaccio, ons vertrekpunt van dit avontuur.

• 21 September 2010 - 20:08

Petra:

Wat zijn we weer sociaal bezig, heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Mooie foto's word wel een beetje jaloers.
    alle drie de mannen een dikke kus

• 21 September 2010 - 20:08

Jenny:

Ja natuurlijk maakt René weer vrienden. Laat at maar aan hem over.

Veel plezier

• 21 September 2010 - 20:14

Sanne:

Pap, kon je het niet laten. Ik weet dat ik het niet van een vreemde heb! komt je kindertijd stiekem ook een beetje naar boven, en doen jullie ook iets anders dan wandelen bijv. dingen bezoeken? je moet je mail maar even lezen!
    Kus

• 21 September 2010 - 21:01

Marleen:

Gaaf zeg dat je op deze manier wandelvrienden maakt. Kunnen zij jullie miss. leren om niet verkeerd te lopen haha. Leuk dat jullie zo genieten. Wij zullen wel hard werken, ben nl net een uurtje thuis van het werk. kijk weer uit naar het volgende verslag Dikke kus voor alle drie xxxxxxxxxxx

• 22 September 2010 - 13:58

Nienke:

Hahaha het zal eens niet dat papa contact zoekt! goed hoor! altijd gezellig!
    Jullie hebben het volgens mij super!! ben wel een beetje jaloers hoor! zou ook wel weer een vakantie willen!
    Heel veel plezier nog en niet TE veel vrienden maken daar hoor! hahaha